fredag 24 december 2010

Gör din egen julstjärna!


I år har vi för första gången julgran. Tänk så mysigt med grandoft i lägenheten! Insåg dock inte riktigt att det kan bli ganska dyrt om man ska få en komplett gran.. Jag tänkte ljus, glitter och kulor! Men!! Sen ville jag ju gärna ha en julgransmatta... Och ingen julgran utan julstjärna i toppen!
Fot köpte jag förra året (men då blev det tyvärr ingen gran) så den hade jag i alla fall instoppad i garderoben. Kulor hade jag sen innan, men hittas annars billigt på second hand-affärer. På Röda Korset inhandlade jag den fina gammeldagsa mattan till halva (!!) priset, d.v.s. 20kr.  Ljusslinga och glitter kom jag också billigt undan med från Rusta. Sen tog jag de överblivna torkade apelsinerna och hängde i!
Men sen slog det mig då jag klätt granen.. Något saknas! Stjärnan!!!
Letade upp lite ståltråd och en tång och började knåpa...


Först bestämde jag hur stjärnan skulle se ut.

Sen böjde jag över varje del runt mitten och vred nedre delen runt en penna för att kunna sätta fast den på granen.

Tog glitter som är lite stabilare med ståltråd i och virade runt. Då fäster det i ändarna utan problem.


Sen var det bara att fästa stjärnan där den ska - i toppen av den vackra granen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar