söndag 19 december 2010

Hålla kylan ute

 
I våran lägenhet är det oftast väldigt kallt på vintern. Det beror delvis på att vi bor i ett hus från 1924, men mest på att huset inte är så underhållet som det kanske kunde vara.. Trots att vi bor på övre våningen av två, så drar det efter golven och eftersom hela huset är charmigt snett och vint, så glipar det i dörrar och vrår. I min förhoppning att fönstren blir tätade, tänkte jag i alla fall dra mitt strå till stacken genom att sy ett draperi att hänga för ytterdörren. Det fick bli fredagens projekt.


Så här gjorde jag:              

Först sick-sackade jag alla kanter och fållade dom.
 

Sen vek jag en extra bred kant upptill där jag sydde en kil för gardinstången.


Sen var det bara att skruva upp gardinstången och hänga upp draperiet.


Klart!

2 kommentarer:

  1. Du gör så fint min goa rara syster..

    SvaraRadera
  2. så härligt att det finns några som står emot komersialismen en helg kan vara minst lika njutbar bara att vi bryr oss om varandra .Stå på er ni har vårt fulla stöd . " rolle"

    SvaraRadera